onsdag den 24. november 2010

Kage Rov


Dette maleri lavede jeg i vinteren 2009. Billedet måler 24x30 cm. og det tog mig ca. 3 mdr. at male det. Jeg fik idéen til dette maleri, fra cupcakes i et butiksvindue. Jeg synes de var så flotte og farverige, at de da selvfølgelig skulle males :)
De små trolde, som er på kage rov, går ofte igen i mine andre malerier, jeg elsker de små søde fyre.
Min søn på 7 år kom hen til mig da jeg var færdig med maleriet, og gav sig til at snuse til biledet. Jeg spør ham om hvad han laver, og han svarer : "Det ser bare SÅ lækkert ud, at jeg skulle bare lige tjekke om det også dufter godt" ;) Haha...
Jeg tegner altid op i hånden med blyant, og farvelægger derefter med acryl maling, som jeg synes er nemmest at arbejde med.
 Derefter har maleriet fået en gang lak, som alle mine malerier får. Det giver en flot dybde og glans, som jeg synes passer fint til disse eventyr motiver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar